Güncel:
Tatil Yapacak Mekan mı Arıyorsunuz? 'Burası Tam Size Göre”

Gümüşhane’nin Kürtün İlçesi Özkürtün Beldesinde bulunan Kürtün Barajı hafta sonu tatilini balık tutup, şehir stresinden uzakta dinlenmek isteyenlerin akınına uğruyor. Çevre illerden gelen vatandaşlar baraj gölü kenarında Özkürtün Belediyesi tarafından işletilen Baraj Tatil Köyünde konaklarken vakitlerini de balık tutarak geçiriyor.

Özkürtün Beldesi Cayra Mahallesinde, Kürtün Hidroelektrik Santralinin yapımı sırasında yüklenici firma tarafından şantiye olarak kullanılan alana 2017 yılında kurulan Baraj Tatil Köyü; konaklama imkanı, sosyal donatıları ve Kürtün Baraj Gölü kenarında balık tutabilme imkanı ile tatilcileri kendisine hayran bırakıyor.

Konu hakkında Gümüşkoza’ya konuşan Mehmet Bayraktar, Kürtün Baraj Gölü sahilinde yer
alan tatil köyünün; Kadırga, Erikbeli, Kazıkbeli, Güvende gibi ünü sınırları aşmış yaylaların, Örümcek Ormanları gibi eşsiz doğal güzelliklerin ortasında yer aldığını, konum itibari ile çok farklı etkinlik alternatifleri sunduğunu söyledi.

“10 Yıldır Sürekli Geliyorum”

Trabzon’un Şalpazarı ilçesinden olduğunu ve fırsat buldukça Özkürtün’e geldiğini kaydeden Mehmet Bayraktar, “Trabzon’da Tarım İl Müdürlüğünde çalışıyorum. Eşimde ben de kamu personeliyiz. Kürtün Barajının Özkürtün Beldesinde bulunan bu yere 10 yıldır ailemle birlikte geliyorum. Hemen yanı başımızda Özkürtün Belediyemize ait çok güzel bir tesis var. Hafta sonu için Cuma’dan, Cumartesi’den geliyor bu tesislerde konaklayıp baraj gölünden de balık tutuyoruz. Tutabildiğimizde tüpümüz var, teşkilatımız var kızartıp yiyoruz. Ailemle, çocuklarımızla güzel bir hafta sonu tatili geçiriyoruz” dedi.

“Olta Balıkçıları İçin Bir Platform Yapılsa İyi Olur”

Belediye tarafından işletilen tatil köyünden son derece memnun olduklarını anlatan Bayraktar, “Her şey çok güzel ve düzenli yalnız tesis dışında kalan bu alana olta balıkçıları için bir avlanma platformu yapılsa daha güzel olur diyedüşünüyorum. Tabi burası sonuçta HES baraj gölü. Suyun seviyesinde sürekli olarak değişimler söz konusu. İki hafta önce yaklaşık 2 metre daha yüksekti. Şimdi biraz olsun düşük. Sabit bir yer belki yapılamaz ancak çevre düzenlemeleri yapılabilir. Yemek tesisleri ile ilgili ciddi bir eksiklik var. Ayrıca tanıtım noktasında eksiklikler var. Eskiden su sporları anlamında bir girişim olmuştu ancak sürdürülemedi. Burası Kazıkbeli yaylasına geçiş noktamız olduğundan dolayı geçmişini de biliyoruz. Çok güzel ancak yapılması gereken yatırımların olduğunu da söyleyebiliriz” diye konuştu.

“Balık Tutmak Bahane, Burada Birlikte Zaman Geçirmeyi Seviyorum”

Trabzon Adli Tıp Kurumunda çalıştığını  dile getiren Müşerref Bayraktar ise “Bende eşim, kardeşim ve yeğenim ile birlikte bu hafta sonunu burada geçirmek için geldik. Balık tutmayı seviyorum. Daha doğrusu balık tutma bahanesi ile birlikte zaman geçirmeyi seviyorum. Denizde balık avlamakla baraj gölünde balık avlamak arasında fark var. Burada daha dingin, daha az dalgalı bir ortamda balık tutma keyfini yaşıyorsunuz. Burada çayımız, kahvemiz ile birlikte balıkçılıktan ziyade keyif amaçlı bir zaman geçiriyoruz. Tabi hem eşim hem de ben çalışıyoruz. Hafta sonları için Özkürtün çok cazip geliyor” dedi.

“Geceyi Bu Güzel Mekânda Geçireceğiz”

Tatil köyünde 12 bungalov ev, 11 kamelya ve 1 restoranın bulunduğu tatil köyünün dışında kalan alanlarda da çevre düzenleme ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Müşerref Bayraktar, “Her hafta şehir merkezinde duvarlara arasında sıkışıp kalmaktansa doğayla baş başa kalabileceğimiz alanlara gidiyoruz. Bu akşam burada kalacağız. Belediye başkanlığından rezervasyonumuzu yaptırdık. Bu geceyi bu güzel mekânda baraj gölü kenarında geçireceğiz.  Sessiz sakin güzel bir alan. Tesis sorunsuz bir tesisi. Sürekli gidip geldiğimiz bir yer. Belki biraz daha çevre düzenlemesi yapılabilir. Yemek çeşitliliği noktasında farklı alternatifler oluşturulabilir. Memur kesimine yönelik çekiciliği artıracak çalışmalar yapılabilir” ifadelerini kullandı.